en ru
image image

Румен Георгиев участва в дискусията "Закон, за да сме живи"

Diskusia 24 chasa

Младите шофьори не са опасни

Изпълнителният директор на ЗАД Армеец, Румен Георгиев участва в дискусия организирана от в-к 24 часа на тема “Какъв закон ни трябва, за да сме сигурни, че когато тръгнем на път, ще стигнем живи“. Сред останалите участници в дебата бяха представители от трите власти, от които зависи ефективното противодействие на войната по пътищата. Финалните предложения на изпълнителната власт за законови промени бяха свързани с незабавни и строги наказания, основно за хулиганското поведение на пътя.

Изпълнителният директор на ЗАД Армеец, Румен Георгиев заяви, че младите водачи, срещу които са насочени повечето от предлаганите промени в закона за движения по пътищата не са основателни, защото статистиката на застрахователите показва, че младите шофьори правят минимални нарушения, а не тежки ПТП-та. Според него идеите за бърз съд срещу нарушителите на пътя са неосъществими. Посоката, в която трябва да се мисли, е подобряване на пътната инфраструктура, защото на много места пътищата не отговарят на изискванията, а когато стане инцидент, го пишат като превишена скорост, което не е реално, заяви Георгиев.

В дискусията заместник-главният прокурор изрази мнение, че са необходими комплекс от мерки, една от която спиране от движение на автомобил за драстични нарушения, независимо чия е собствеността. Наказания за шофьорите, които возят пътници без обезопасителни колани предвиждат мерките на МВР за борба с войната по пътищата, каза заместник-министърът на МВР Цвятко Георгиев. Според заместник-министъра на правосъдието - Петко Петков, гонките може да се преследват като хулиганство. Шефът на КАТ, Тенчо Тенев изрази мнение, че трябва да се свалят само предните номера на автомобилите при нарушение. Председателят на правната комисия в парламента Данаил Кирилов е за увеличаване на наказанията, причинени от пияни шофьори и без книжки. За ефективен контрол на пътя и бърза намеса на прокурор са решенията, които трябва да се вземат според председателя на транспортната комисия в парламента Гроздан Караджов. Адвокат Марин Марковски предложи криминализиране на тези, които карат в насрещното - по магистрали и първокласни пътища. Мнение по въпроса изразиха още експертът Алекси Кесяков, според който лошата пътната инфраструктура също допринася за задълбочаване на проблема с войната по пътищата.