en ru
image image

Участие на Армеец в икономическия форум "Шумът на парите"

Експерти дискутираха актуални въпроси в застраховането

18.05.2011 Второто издание на икономическия форум „Шумът на парите”, считан от мнозина за „събитие на годината”, се проведе на 17 и 18 май т.г. в хотел Шератон при голям интерес от страна на финансисти, застрахователи и банкери. Актуалните въпроси от Общото застраховане бяха разисквани в първия ден на конференцията от изтъкнати експерти в бранша - г-жа Цветанка Крумова, изпълнителен директор на ЗАД Армеец, Иван Иванов, зам. изпълнителен директор и член на УС в Булстрад Виена Иншурънс Груп, Стоян Проданов, зам. председател на СД и изпълнителен директор на Бул Инс, Стефан Софиянски, главен изпълнителен директор на Лев Инс, Николай Генчев, председател на УС и главен изпълнителен директор на Уника, и модератора Румен Гълъбинов, управител на Greco JLT Bulgaria. Във фокуса на вниманието отново беше автомобилното застраховане. Сред дискутираните теми от г-жа Крумова и другите участници във форума бяха техническата готовност на застрахователите за предстоящото въвеждане на единна информационна система за издаване на полиците „Гражданска отговорност”, ролята на системата за потребителите и за оценката на риска, както и евентуалните трудности при включването на застрахователните брокери и агенти в нея. Във връзка с премахването на възможността за разсрочено плащане на застраховката бяха изказани мнения, че това е сериозно ограничение за застрахователите, представлява голяма тежест за потребителите и е възможно да отвори нов пазар за кредитни продукти. По време на дискусията бе коментиран и въпросът за маркирането и стикерите на автомобилите. На конференцията бяха обсъдени и приетите промени в сроковете за изплащане на обезщетения. Според г-жа Крумова могат да възникнат проблеми във връзка с липсата на разграничение в кодекса между срока за вземане на решение за изплащане на обезщетение и срока за неговото реално изплащане. Форумът отчете, че промените се правят в името на крайния потребител и е от съществено значение клиентът да разбере ползите от въвежданите изменения и да осъзнае факта, че който предлага по-добра услуга, той е по-добрият застраховател.